Tilbage til Behandling er hjælp til dine personlige udfordringer

Stressbehandling og stresshåndtering

Du har brug for stressbehandling, hvis dit stress niveau er for højt for længe.

Hvornår er stressbehandling nødvendigt?

• Du skal have professionel hjælp i tide, inden din stress får for store negative konsekvenser.
  • Du vender dig til din stress-belastning i takt med, at dit stress-niveau stiger. Et for højt stress-niveau opdages derfor ofte for sent.
  • Det er svært, at vurdere sit eget stress-niveau når man er stresset.
  • Stress går ud over dit overblik, og din og dømmekraft, derfor skal du have hjælp til at vurdere din stresstilstand.
  • Stress kan have alvorlige psykiske konsekvenser, som fx. angst, depression og problemer på jobbet i parforholdet og i dine sociale relationer, derfor skal du have hjælp i tide.

Hvad kan du få hjælp til?

• Du får hjælp til at klare og håndtere din stress. Du tilegner dig ressourcer og kompetencer, så du kan passe på dig selv.
  • Stress-behandling giver indsigt, overblik og hjælp til prioritering. Det er vigtigt, at træffe de rigtige beslutninger.
  • Du har brug for hjælp til din stress, men du har også brug for hjælp til de afledte konsekvenser af stress.
  • Angst og udbrændthed hæmmer din livs-udfoldelse. Du skal have hjælp til, at genvinde din livskraft.
  • Du skal undgå, at din stress kommer igen:
  • Du skal lære at gennemskue, hvornår der er risiko for stress. Så du kan påvirke situationen i tide for, at du kan undgå de tressende udfordringer.
  • Stress-behandling giver dig redskaber, til at afkode og gennemskue de situationer der giver dig stress.

Stressbehandling kræver indsigt i årsagerne:

• Du ved sikkert allerede hvad der stresser dig, men du ved ikke hvad du skal gøre.
  • Du skal have viden og indsigt for, at klare de krav og udfordringer der giver dig stress.
  • Jeg kan hjælpe dig med, at afkode og gennemskue de situationer der giver dig stress.
  • Effektiv stresshåndtering kræver en detaljeret afkodning, af årsagerne til din stress.
  • Jeg kan hjælpe dig med prioritering og strategi, i forhold til, at varetage dine interesser.

Få indsigt i din stress-dynamik:

• Stressbehandling og stresshåndtering kræver indsigt i din stress-dynamik.
  • Du får indblik i de årsager som din stress-dynamik består af.
  • Du får hjælp til afkodning og indblik i de selvforstærkende processer i din stress.
  • Samt afkodning af stress-dynamikken i dit samspil med andre.
  • Du får hjælp til at vurdere risikoen for stress, så du kan være forberedt eller undgå, at du kommer i en ubehagelig stress situation.

Ring: 50 43 26 37 – E-mail: silkeborg.psykologpraksis@gmail.com – Gransvinget 16, Post nr. 8600 Silkeborg – Læs Privatlivspolitik – © 2022 Cvr. 31 31 58 67.

Permanent link til denne artikel: https://silkeborg-psykologpraksis.dk/psykolog/behandling/stressbehandling/